Rolul inteligenței emoționale în comunicarea asertivă

Lectură: 4 minute
Rolul inteligenței emoționale în comunicarea asertivă

Recunoașterea și înțelegerea emoțiilor tale este primul pas pentru a putea comunica eficient.

Prin posibilitatea de a traduce și de a exprima în mod clar și precis aceste emoții în mod eficient în comunicarea ta, ești mult mai confortabil în comunicarea cu colegii tăi.

Inteligența emoțională și comunicarea

Inteligența emoțională îți permite să percepi și să înțelegi mai bine emoțiile colegilor tăi. Acest lucru îți permite să le comunici și să le răspunzi în mod corespunzător.

Multe semnale de comunicare sunt nonverbale, iar dacă cineva nu are inteligență emoțională, atunci se luptă mai mult decât alții în a comunica eficient.

Având Inteligența Emoțională sporită, poți citi mai bine emoțiile colegilor tăi, iar acest lucru îți va permite să ajustezi modul în care comunici cu ei, astfel încât să poți comunica cu ei în mod corespunzător pentru a se potrivi cu emoțiile lor.

Bugetele de marketing în 2022

Inteligența emoțională îmbunătățește auto-controlul

Inteligența emoțională îți poate îmbunătăți comunicarea, permițându-ți să rămâi calm sub presiune și asigurându-te că-ți păstrezi controlul asupra emoțiilor și asupra modului în care acestea îți afectează comunicarea. Rămânând calm sub presiune, poți comunica cu colegii tăi într-o manieră calmă, profesionistă și clară.

Inteligența emoțională îți îmbunătățește autocontrolul, iar acest lucru îți permite să rămâi calm și să reacționezi la situații într-o manieră calmă și reflexivă. În loc să lași nervii să-ți afecteze negativ comunicarea și în loc să bolborosiți și să vorbiți foarte repede, puteți rămâne relaxat și comunica clar și eficient.

Acest lucru este util atunci când ești sub presiune la locul de muncă. Chiar dacă ești stresat sau sub presiune, vei putea face față mai bine acestor situații și vei putea comunica eficient cu colegii tăi pentru a construi soluții.

Îmbunătățindu-ți autocontrolul, vei preveni și conflictele. Când colegii tăi sunt sub presiune, este posibil să nu fie la fel de inteligenți din punct de vedere emoțional ca tine, iar acest lucru poate deveni evident în modul în care aleg să comunice. Le poate lipsi același nivel de autocontrol și pot părea frustrați și tensionați în comunicarea cu tine. În aceste situații un bun autocontrol va fi util.

Dacă un coleg este frustrat când vorbește cu tine, prima ta reacție este probabil să devii și tu frustrat și atunci când îi răspunzi și poți fi înclinat să spui ceva care ar putea declanșa un conflict. Aici este important să ai un bun autocontrol pentru a minimiza conflictul. Evaluându-le emoțiile, controlându-ți-le pe ale tale și răspunzând într-un mod calm, clar și profesionist.

Inteligența emoțională

Inteligența emoțională îmbunătățește diplomația

Inteligența emoțională îți permite să citești bine situațiile și emoțiile altor oameni. Acest lucru îți permite să reacționezi la situații în mod eficient și să comunici corespunzător cu alți membri ai echipei pentru a ajunge la o soluție productivă.

Răspunsul din impuls poate să nu producă întotdeauna cel mai eficient răspuns, prin urmare, utilizarea inteligenței emoționale pentru a citi situația îți va permite să te calibrezi pentru a răspunde într-o manieră măsurată, calmă și reflexivă.

Devenind mai diplomatic în modul în care comunici, vei preveni conflictele între colegi și departamente și vei construi relații de lucru puternice și productive.

Este ușor să confunzi a fi diplomatic cu a fi pasiv. Diferența este că ești tactic cu stilul tău de comunicare pentru a reduce conflictul. Acest lucru este cu scopul de a fi mai productiv ca organizație.

A fi pasiv înseamnă a evita conflictul, totuși a fi diplomatic în comunicare îți permite să fii tactic și să gestionezi conflictul în mod eficient.

Abilitățile liderilor agili

Inteligența emoțională îmbunătățește asertivitatea

Uneori este benefic să fii asertiv, însă acest lucru nu trebuie confundat cu a fi agresiv. A fi asertiv înseamnă a comunica cu încredere, clar și cu rezultat. Inteligența emoțională îți îmbunătățește asertivitatea, permițându-ți să comunici eficient.

Fiind conștient de emoțiile tale și având autocontrol, poți să-ți comunici gândurile în mod clar și cu încredere. Acest lucru te va face mai asertiv și mai încrezător, fără a fi perceput drept agresiv.

Devenind mai asertiv, îți poți prezenta ideile și exprima experiența în mod eficient, în loc să fii pasiv și să-i lași pe alții să preia conducerea. Acest lucru este benefic, deoarece colegii/partenerii tăi nu vor ști întotdeauna care sunt abilitățile și experiența ta decât dacă le comunici și le exprimi.

Comunicarea asertivă este în cele din urmă o abilitate care este mult îmbunătățită devenind mai inteligentă emoțional. Îmbunătățindu-ți comunicarea asertivă, vei construi relații de lucru mai bune printr-o comunicare calmă, clară și profesională cu colegii tăi.

Acest lucru îți va permite să-ți conduci compania, partenerii, colegii spre succes în plan profesional și să ai relații armonioase și echilibrate cu cei apropiați în plan personal.

Inteligența emoțională

Categorie: Comunicare Asertivă

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: