Cum te ajută comunicarea asertivă în afaceri?

Lectură: 3 minute
Comunicarea asertivă în afaceri

Comunicarea asertivă este unul dintre ingredientele succesului în afaceri. Modul în care comunici cu oamenii cu care interacționezi, clienți, furnizori, angajați, colegi, îți influențează afacerea fie pozitiv, fie negativ. Practicarea comunicării asertive este ceea ce îți va permite succesul în diverse situații.

Dacă vrei să fii un lider de business si antreprenor de succes, trebuie să fii încrezător. Când ești asertiv, deții controlul asupra sentimentelor, opiniilor, gândurilor, nevoilor și convingerilor tale, iar gestionarea acestor elemente te va ajuta în afaceri.

Comunicarea asertivă dă eficiență

Comunicatorii asertivi reușesc în lumea afacerilor pentru că știu să comunice eficient. Ei pot spune „nu” fără să-i enerveze pe alții, deoarece:

  • Înțeleg că ceilalți au dreptul de a cere și au dreptul de a spune „nu”.
  • Recunosc și mulțumesc persoanei: „Îți mulțumesc că l-ai întrebat pe Mihai, dar aș prefera să nu….”
  • Dau un motiv pentru a spune „nu” în loc să inventeze o scuză.
  • Spun „nu” în mod politicos și concis, explicând adevăratul motiv. „Aș prefera să nu……pentru că…,”
  • Se identifică cu deciziile lor, nu se ascund în spatele regulilor, procedurilor, precedentelor și terților.

Când comunică eficient, liderii de business au de câștigat pentru că oamenii cred în ei. Colegii îi găsesc abordabili, ușor de înțeles și plăcuți. Această abordare în comunicare generează oportunități.

Comunicarea asertivă câștigă respect

Comunicarea asertivă duce la câștigarea respectului. Comunicatorii agresivi, în cele mai multe cazuri, îi enervează ceilalți colegi. În loc să construiască relații, comunicatorii agresivi îi fac pe oameni să se teamă de ei. Ei generează percepții negative în mintea celorlalți. Acest stil de comunicare nu este sănătos pentru nicio afacere.

Comunicarea asertivă dă abilitatea de a iniția

De obicei, oamenii care comunică asertiv pot iniția acțiuni pentru a obține rezultate. Acestea permit celor asertivi, de asemenea, să învețe din feedback-ul pe care îl primesc. Ajută foarte mult să construiești o afacere de succes, deoarece dacă nu poți iniția, înseamnă că nu poți fi creativ. Și a deveni creativ este cheia succesului în afaceri.

Comunicarea asertivă dă abilitatea de a influența

Comunicatorii asertivi sunt lideri excelenți, deoarece îi pot schimba mai degrabă decât constrânge pe alții să performeze. În afaceri, trebuie să lucrezi împreună cu echipa pentru atingerea obiectivelor de afaceri. Nu este ușor dacă nu ai abilități de comunicare asertivă.

Comunicarea asertivă dă încredere în sine

Una dintre caracteristicile antreprenorilor de succes este încrederea în sine. Ei nu depind de noroc. Dacă nu crezi în tine, nimeni altcineva nu va crede. Oamenii cu încredere în sine sunt și pasionați de ceea ce fac. Pentru că ei cred în ei înșiși, îi fac clienți să-și dorească să facă afaceri cu ei.

Comunicarea asertivă dă abilitatea de a negocia

Comunicatorii asertivi pot negocia. Negocierea este procesul prin care ajungi să cazi de acord cu ceilalți. Iar asertivitatea înseamnă să spui ce vrei, respectând în același timp nevoile și dorințele celorlalți. Unul dintre ingredientele cheie pentru o negociere eficientă este să ai abilități de comunicare asertivă. În afaceri, multe negocieri au loc ca parte din proiectele derulate. Dacă nu poți negocia eficient, este greu să construiești o afacere de succes.

Liderii care nu sunt suficient de asertivi nu reușesc să se depășească pe ei înșiși și au probleme în a se poziționa în echipă. De multe ori această situație este exploatată de alții mai curajoși. Principala temere a unor lideri este conflictul și din această cauză ajung să-și reprime emoțiile, iar asta poate duce la resentimente și la relații deteriorate în cadrul echipei.

În concluzie

Comunicarea asertivă este un factor decisiv în succesul oricărei afaceri. Când gestionezi o afacere, coordonezi echipe, ești manager de proiect, este esențial să înveți cum să comunici eficient cu clienții interni și externi, precum și cu orice alte persoane pe care le întâlnești. Fă din comunicarea asertivă parte din dezvoltarea ta personală. Așa vei reuși în afaceri chiar și în vremuri provocatoare.

Categorie: Comunicare Asertivă

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: