5 abilități de comunicare ale liderilor asertivi

Lectură: 3 minute
Cinci abilități de comunicare ale liderilor asertivi

Poți învăța să fii asertiv dezvoltând și exersând abilitățile pe care le au liderii puternici și eficienți. Găsirea echilibrului potrivit între abordările pasive și cele agresive ar putea fi o provocare la început.

Cu toate acestea, cei care comunică asertiv au, de obicei, mai mult succes ca lideri decât cei care sunt prea îngăduitori sau nu au încredere în sine. Acești pași te pot ajuta să devii un lider mai asertiv:

1. Fii asertiv când iei decizii

Luarea deciziilor este o parte esențială a oricărei poziții de conducere. Conducerea unei echipe sau a unui proiect de succes implică alegeri importante cu privire la modul de a da instrucțiuni, de a formula cerințe și de a rezolva probleme.

Abilitățile solide de luare a deciziilor îi ajută pe lideri să clarifice termenii oricărei negocieri sau discuții.

Pentru a fi un lider asertiv, trebuie să te simți confortabil să iei decizii pentru tine și pentru echipa ta. Deoarece liderii asertivi încurajează de obicei comunicarea deschisă, ei iau în considerare adesea contribuția echipei lor înainte de a lua măsuri.

În loc să evite preocupările altora sau să le permită altora să facă alegeri pentru ei, liderii asertivi creează un echilibru. Ei ascultă cu atenție ceea ce au de spus ceilalți și folosesc informațiile pentru a lua decizii ferme.

Vrei să îți apreciezi colegii

2. Comunică deschis și sincer

Conducerea asertivă necesită o atentă onestitate cu echipa ta. O abordare echilibrată a comunicării sincere și transparente este esențială, deoarece construiește încredere, îmbunătățește moralul și îi ajută pe oameni să facă schimbări pozitive.

Liderii asertivi recunosc succesele oamenilor. Totodată evită concentrarea asupra negativului și pun accentul pe soluție.

Sublinierea zonelor de îmbunătățire poate fi constructivă atunci când liderii comunică asertiv atât problema, cât și potențialele soluții. Procedând așa ei subliniază modul în care experiența ajută o persoană să învețe și să crească în loc să se descurajeze.

3. Oferă o direcție clară, concisă

Liderii asertivi știu exact ce vor și comunică deschis cu echipelor lor. Deși salută ideile diverse și au relații excelente de lucru, ei sunt, în ultimă instanță, responsabili pentru determinarea modului în care funcționează echipa lor.

Liderii trebuie să ofere instrucțiuni clare și să-și încurajeze echipele să-i contacteze dacă au întrebări.

Când oamenii nu au informațiile de care au nevoie pentru a merge mai departe, nu vor fi la fel de productivi, deoarece nu știu ce să facă în continuare.

De asemenea, pot simți că nu au sprijinul adecvat de care au nevoie, ceea ce îi poate face mai ezitați să solicite ajutor.

Inteligența emoțională

4. Rămâi calm și accesibil

Ca lider, atitudinea ta față de colaborare marchează o diferență semnificativă pentru cât de bine lucrezi în echipă.

Este important să păstrezi un comportament calm, prietenos și să fii conștient de limbajul corpului tău și de modul în care alții te percep.

Micile gesturi, cum ar fi așezarea în poziții deschide, echilibrate, întoarcerea corpului către persoana cu care comunici și contactul vizual, pot face ca persoana cu care comunici să se simtă binevenită și în largul său.

Gesturile care te fac să pari închis, cum ar fi încrucișarea brațelor sau a nu te uita la persoană, pot crea o impresie negativă. Ceea ce spui contează, dar modul în care spui poate avea și un impact pozitiv sau negativ.

5. Caută oportunitățile de schimbare

Liderii își încurajează membrii echipei informându-i despre domeniile în care pot face schimbări pozitive pentru a-și îmbunătăți încrederea în sine și a-și îmbunătăți performanța la locul de muncă.

Ei caută, de asemenea, oportunități pentru a lucra la propriile arii de îmbunătățit și fac tot posibilul pentru a demonstra ceea ce doresc să vadă în echipa lor modelând comportamentul pe care îl așteaptă de la alții.

Oamenii beneficiază de un leadership asertiv și în afara locului de muncă. Trăsăturile asertive, cum ar fi manifestarea preocupării pentru gândurile și opiniile celorlalți, senzația de încredere în cunoștințele și abilitățile tale și luarea în considerare a ambelor elemente atunci când rezolvi problemele pot încuraja relații personale sănătoase.

Categorie: Comunicare Asertivă

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: