Ce este Agile Leadership?

Lectură: 5 minute
Comunicare asertiva in business

Conceptul „agile” au apărut în 2001 în industria de IT, plecând de la conștientizarea faptului că middle managementul era prea mult preocupat de retenția angajaților și prea puțin preocupat să le faciliteze succesul.

Agile a depășit limitele industriei de software, ca să ajute angajații dintr-o serie de profesii și industrii să devină mai eficienți și mai productivi.

Dezvoltarea unei perspective asupra leadership-ului bazată pe principiile agile a venit că o consecință firească a verificării lor în practică. Dar ce este agile leadership și cum poți să-i implementezi principiile în compania ta?

1. Definiția leadershipului agil

Agile Leadership este abilitatea de a crea mediul potrivit pentru auto-organizarea echipelor în jurul valorii relevante pentru client. Un mediu în care membrii echipelor multidisciplinare colaborează, învață reciproc, primesc feedback rapid și se concentrează pe învățarea continuă și pe calitate.

Este un stil de conducere care se străduiește să elimine obstacolele către succes, astfel încât angajații să poată fi mai eficienți și mai productivi ca echipă.

Deoarece echipele agile lucrează împreună mai bine, această abordare conduce la rezultate mai bune, cu mai puțin timp și resurse pierdute. Prin împuternicirea echipelor, companiile agile pot transforma întregul potențial al forței de muncă în valoare.

Împrumutarea conceptelor din metodologia agilă permite companiilor să răspundă mai rapid la factorii externi. Adoptarea unei mentalități agile ajută companiile să vadă îmbunătățirea la nivel granular, permițând echipelor să experimenteze produse și procese îmbunătățite.

Leadership-ul agil se concentrează pe facilitare ca mijloc de generare a leadershipului în echipă.

Metodologia Scrum, cea mai populară dintre metodologiile agile de management de proiect, reușește acest lucru cu câteva reguli care conduc la o metodă operațională care funcționează excelent în Agile Leadership.

În primul rând, este vorba de transparență și autonomie. În al doilea rând, este vorba despre împuternicire și evaluarea echipelor că echipă. Dacă faci asta, vei alinia oamenii la nivel de echipă. În al treilea rând, este vorba despre transcendență, de depășirea unui obiectiv obișnuit și îndeplinirea unui scop care energizează echipa.

Ce este Agile Leadership

2. Companii tradiționale vs. Companii agile

Companiile tradiționale sunt pândite de riscul blocării în birocrație, amânări, etc. Acestea pun accentul pe chestiuni importante dar neprioritare.

Deoarece toate deciziile importante vin de la vârf, ele pot întârzia să răspundă la schimbare. Liderii tradiționali sunt factori de decizie care atribuie sarcini subordonaților.

Acești lideri culeg beneficiile recunoașterii pentru succes și își asumă vina pentru eșec. Având în joc reputația și cariera lor, este mai puțin probabil să delege luarea deciziilor celor care le raportează.

Acest lucru poate avea consecințe imense referitoare la calitatea și viteza deciziilor. Dacă o companie nu poate evolua suficient de rapid, riscă să-și piardă atât relevanța, cât și cota de piață.

Companiile agile, pe de altă parte, se bazează mai puțin pe regulile și procesele vechi și mai mult pe actualizarea și optimizarea proceselor pentru a facilita o mai bună calitate a muncii.

Autoritatea liderilor nu se confunda cu responsabilitatea celor care livrează. De aceea companiile agile își descentralizează puterea și recunosc valoarea pe care o obțin din ascultarea angajaților aflați în prima linie. Astfel, companiile agile reacționează rapid la schimbările din jurul lor.

Nu orice proiect din cele pe care companiile agile le implementează se va dovedi un succes, dar chiar și dezamăgirile pot ajută compania să învețe ceva.

Adoptarea unei abordări iterative, adică centrată pe cicluri rapide de dezvoltare, testare, obținere de feedback și implementare, permite echipelor să experimenteze schimbarea pentru a vedea ce ajustări sunt necesare si produce cele mai bune rezultate.

Vrei să îți apreciezi colegii

3. Abilitățile esențiale ale liderilor agili

Liderii agili comunică deschis și transparent cu membrii echipei lor.

Prioritatea lor este eliminarea blocajelor, astfel încât membrii echipei să-și poată atinge prioritățile în fiecare zi. Prin comunicare eficientă, liderii agili pot anticipa și elimina barierele în calea succesului.

Liderii agili ascultă și observă mereu.

Când membrii echipei abordează o problemă sau liderii observă una care apare frecvent, ei adună informații de la părțile interesate pentru a concepe procese mai bune. Ascultarea angajaților din prima linie este cheia unui leadership agil.

Liderii agile înțeleg că soluțiile practice ale proceselor sunt cel mai probabil să vină de la oamenii cei mai familiarizați cu ele.

Liderii agile rămân concentrați pe nevoile clienților.

Liderii agile înțeleg modul în care schimbările din piață, economie sau comunitate pot influența locul de muncă. Ei se referă în mod constant la prioritățile strategice și le reevaluează în mod regulat pentru relevanță.

Leadership transformațional

4. Principiile leadership-ului agil

Pentru a înțelege Agile Leadership trebuie să cunoaștem principiile acestuia de bază.

Satisface clientul

Acesta este obiectivul numărul unu. Totul ține de valoarea generată clientului.

Salută schimbarea, chiar și la sfârșitul jocului

Dacă cineva vede că este nevoie ca ceva să se schimbe, ne schimbăm pentru că este ceea ce trebuie făcut, iar transparența și autonomia ne permit să o facem.

Stabilește cicluri de lucru mai scurte

Această abordare este mai bună datorită faptului că ne permite să obținem feedback și control și să ne rezolvăm problemele. De asemenea, permite întregii echipe să primească feedback și să știe ce lucruri merg bine și ce nu.

Comunică transparent și constant

Oamenii și tehnologia lucrează împreună astfel încât să nu existe bariere în calea comunicării în echipă. Acest lucru permite actului de conducere să curgă mult mai fluid din echipă, la sursă potrivită, la momentul potrivit.

Liderii agili trebuie să aibă încredere și să dea putere echipei, iar comunicarea față în față este de preferat ori de câte ori este posibil.

Măsoară progresul

Este important să nu ne raportăm doar la procentele realizate, ci să arătăm cât de departe suntem în procesul de dezvoltare al produsului. Dacă nu facem asta, atunci de fapt nu măsurăm progresul.

Stabilește un ritm de lucru sustenabil.

Acesta va permite livrarea în mod sistematic și la timp.

Bugetele de marketing în 2022

5. Câteva concluzii

  • Valorile și principiile agile încurajează liderii să folosească colaborarea și să-i împuternicească pe ceilalți să se dezvolte și să participe la luarea deciziilor.
  • Liderii agili întruchipează și modelează o cultură a siguranței psihologice, care dă contextul optim pentru interacțiunea cu membrii echipei în timp ce promovează învățarea și inovația.
  • Liderii agili privesc eșecurile ca oportunități de a învăța și pompa încredere în companiile lor.
  • Cu flexibilitate, abilitate și un accent pe execuție în orice scenariu, liderul agil îi implică pe membrii echipei să livreze la timp și ținând cont de buget.

În vremuri de incertitudine, agilitatea este furnizor de stabilitate. Acum că ai aflat ce este agile leadership, te invităm să descoperi în acest articol de ce agilitatea este noua norma a succesului.

Categorie: Agile Leadership

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: