Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021

Despre studiu

Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021 este un studiu care sondează percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la impactul digitalizării asupra modului în care companiile din România derulează procesul de recrutare la distanță (remote).

Rezultatele studiului arată că în România, în anul 2021 recrutarea se află pe un trend crescător, iar o parte dintre noile roluri deschise vor fi disponibile și pentru candidații remote. Cu 40% dintre companii deschise să crească numărul de roluri la distanță, vedem tot atât de multe pregătite să acomodeze și procesele de recrutare pentru munca de la distanță. Nu e de mirare deci că 90% dintre organizații vor crește sau menține numărul etapelor de recrutare care se desfășoară online, păstrând în același timp durata procesului de angajare.

Acest studiul a fost realizat în colaborare cu Mingle.ro.

Date demografice

Chestionarul, la care s-au primit 353 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 15 aprilie – 27 mai 2021. Rezultatele studiului arată că 90% dintre companii își vor crește sau menține procesele de recrutare online.

7% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 5% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane EUR, 21% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 41% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 27% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri. 27% dintre respondenți au funcția de CEO/Președinte/Director General, 32% au funcția de Director de HR/Manager de HR, iar 19% sunt Manageri de Departament.

353
Răspunsuri
19

Întrebări

24
Industrii
Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021
Cover - Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021

Principalele concluzii

Trendul principal – 58% dintre companii spun că vor crește angajările, iar 40% vor crește chiar numărul rolurilor remote, care lucrează la distanță.

Prioritățile – Pe primul lor în topul priorităților 55% dintre companii pun crearea unor experiențe de recrutare mai bune candidaților, iar 48% mizează pe employer branding.

Valorificarea – Pentru a valorifica tehnologiile de recrutare 35% dintre companii mizează pe transformarea digitală în HR, iar 32% pe construirea unei baze de date de candidați.

Provocările – 45% dintre companii spun că se luptă cu lipsa candidaților calificați, 33% cu o fluctuație mai mare a personalului și tot 33% cu trendul de creștere a salariilor.

Prioritățile de recrutare din anul 2021

Corelat cu planurile de creștere previzionate, atragerea talentelor domină lista priorităților pentru 2021. Pe primul lor în topul priorităților 55% dintre companii pun crearea unor experiențe de recrutare mai bune candidaților, 48% mizează pe employer branding, 45% pe folosirea platformelor de social media în recrutare, 35% pe transformarea digitală, iar 32% pe construirea unei baze de date de candidați. Astfel, prin toate aceste abordări și până la diversificarea canalelor de promovare, echipele de HR își întorc privirea către candidați și către felul în care îi pot atrage pe cei mai buni dintre ei.

O forță de muncă hibrida

În timp ce 65% dintre companii își doresc să păstreze majoritar procentul celor care lucrează din birou, pentru restul de 35% rămâne deschisă posibilitatea de a avea preponderent forța de muncă în regim de lucru remote.

Noua față a recrutării

Cele mai multe dintre companiile respondente (62%) plănuiesc să gândească alternative remote pentru beneficiile oferite colegilor din birou, dar și să ajusteze salariile în funcție de locațiile candidaților (20%).

Trăsăturile apreciate ale candidați

Pe primele locuri se află dorința de creștere și învățare a candidaților (77%), capacitatea de adaptare și reziliența (62%), capacitatea de a rezolva probleme (47%) și abilitatea de a utiliza tehnologia (45%).

Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021 (2)
Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021 (1)
Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021