4 greșeli de evitat când vrei să îți apreciezi colegii

Lectură: 2 minute
Care sunt cele 4 greșeli de evitat atunci când vrei să îți apreciezi colegii?

Angajații percep rapid aprecierea liderilor, dar parcă și mai repede percep lipsa de apreciere față de ei. Mai mult, cu toții putem spune din experiență care sunt câteva greșeli de evitat când vrei să îți apreciezi colegii.

De aceea, la Valoria, am întrebat 50 de angajați fără roluri de conducere: “care sunt modalitățile pe care nu doriți ca să le auziți din partea liderilor voștri atunci când își exprimă aprecierea?” Top 4 răspunsuri arată după urmează: 

1. Expresii de recunoștință care sunt generalizări neautentice și atotcuprinzătoare

Aprecierea trebuie să fie specifică și autentică. În timp ce angajații sunt entuziasmați de varietatea de moduri în care poate fi exprimată recunoștința, ei nu sunt mișcați de gesturi goale sau impersonale. 

Există o mare diferență între a spune expeditiv un mulțumesc în timp ce ieși pe ușă față de a te așeza cu cineva pentru a descrie lucrurile pe care le prețuiești la munca pe care o face și efectul său pozitiv asupra echipei sau organizației. 

Expresiile semnificative de apreciere sunt cele exprimate în timp real, care sunt relevante și sincere. Expresiile care sunt goale de conținut, odată exprimate pot fi mai rele decât lipsa de mulțumire. 

De asemenea, managerii trebuie să fie atenți atunci când recunosc meritele tuturor membrilor unei echipe. Uneori, performanța unui grup nu este o reflectare a contribuțiilor egale din partea tuturor membrilor săi și riscă să-i îndepărteze pe cei mai buni contributori dacă toată lumea primește aceeași recunoaștere.

2. Neglijarea procedurilor standard ale companiei

Mulți manageri ocupați consideră că proceduri precum analizele anuale, verificările trimestriale și nominalizarea angajaților pentru premii sunt o pierdere de timp. Dar pentru angajați, acestea sunt repere importante care oferă indicii despre progresul și performanța lor. 

Când un manager omite aceste aspecte, angajații deduc adesea că ei sunt cei pe care managerul nu-i apreciază și nu procedura – încă un aspect de trecut la greșeli de evitat.

Când un manager are de gând să devieze de la regulamentul companiei, cel puțin trebuie să fie explicit cu angajații cu privire la motivul pentru care face asta, altfel ei vor trage concluzia că demersul îi vizează pe ei, ceea ce intră la capitolul greșeli de evitat.

3. Izolarea angajaților de colegi sau de companie

Pentru manageri, este mult mai ușor să vadă cum contribuțiile fiecărei persoane se potrivesc cu munca altora din echipă sau din alte departamente, dar angajaților le lipsește adesea această perspectivă. 

Un manager, atunci când evidențiază modul în care angajații beneficiază de munca colegilor din cadrul departamentului lor sau în relație cu colegii din alte departamente, pregătește premisele pentru propagarea aprecierii în întreaga companie.  

4. Schimbări bruște sau inexplicabile în ce privește aprecierea 

Dacă un manager nu s-a concentrat să-și arate aprecierea colegilor din echipă, nu e cazul să supracompenseze; sunt șanse ca aceștia să-i vadă eforturile ca fiind nesincere. 

Este mai bine să le spună că lucrează la dezvoltarea abilităților de a-și exprima recunoștința și aprecierea ca lider și să aibă în vedere orice greșeli de evitat

La fel de relevant este să-i întrebe cum ar dori să le fie recunoscută contribuția. Unii s-ar putea bucura să li se aducă mulțumiri în mod public, în timp ce altora poate nu le va plăcea această idee. Cheia este ca managerul să cunoască preferințele individuale ale colegilor săi.

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: