Prin definiție, delegarea este transferul de autoritate pentru a lua decizii și a completa sarcini specifice. Cum să delegi este una dintre cele mai importante competențe pe care un manager trebuie să le posede. Tehnicile de delegare pot ajuta managerii să economisească timp, să motiveze oamenii și să-i formeze, și pot permite managerilor să se concentreze pe noi oportunități. Cu toate acestea, lipsa unor practici de delegare face, de multe ori, ca oamenii să fie frustrați, demotivați și slab pregătiți, în timp ce managerului este suprasolicitat. Delegarea este o abilitate care permite managerilor să realizeze mai mult, fără să se epuizeze.
Prin delegare, managerii sunt capabili să dezvolte angajați competenți, mai bine pregătiți, ceea ce îi face mai valoroși pentru organizație. Toate aceste motive subliniază rezultatele pozitive asociate cu delegarea.
La finalul acestui curs participanții vor fi capabili:
- Să aprecieze importanţa delegării ca o modalitate de a se degreva de anumite sarcini şi a realiza lucruri de o mai mare importanţă strategică
- Să adopte o strategie adecvată de a delega sarcina potrivită către persoana potrivită la momentul potrivit şi în maniera potrivită
- Să folosească o abordare sistematică, pe paşi, pentru a explica oamenilor sarcinile pe care doresc să le delege
- Să folosească o serie de instrumente pentru a monitoriza performanţa celor către care au delegat dar şi propria performanţă atunci când deleagă
Trainer: ELENA BADEA, Strategy Consultant & Executive Coach, Managing Director, Valoria