Barometrul digitalizării în România 2020 – Analiza în funcție de industrii

Despre studiu

Barometrul digitalizării este un studiu care sondează percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la impactul digitalizării asupra companiilor din România.

Rezultatele studiului arată că în România, în anul 2020, 47% dintre companii spun că digitalizarea a avut deja o influență mare asupra afacerii lor, iar 53% sunt încrezătoare în legătură cu succesul digitalizării și consideră că au cunoștințele necesare pentru a naviga acest proces. Pe de altă parte, 24% dintre companii spun că au dificultăți legate de transformarea digitală. Dintre acestea 22% sunt neîncrezătoare că vor valorifica această tendință. Numai 2% spun că nu au încredere că digitalizarea este bună pentru companie.

Acest studiul a fost realizat în colaborare cu Doingbusiness.ro.

Date demografice

Chestionarul, la care s-au primit 433 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 10 iulie – 10 septembrie 2020. În raport se face referire la digitalizare ca folosire a tehnologiei de stocare şi procesare, căutare şi regăsire a informațiilor între utilizatorii on-line.

5% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 6% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane EUR, 13% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 35% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 41% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri. 27% dintre respondenți au funcția de CEO/Președinte/Director General, 7% au funcția de Vicepreședinte/Director Executiv/Membru CA, iar 31% sunt Manageri.

433
Răspunsuri
27

Întrebări

16
Industrii
Barometrul digitalizării în România 2020 - Analiza în funcție de industrii
Barometrul digitalizării în România 2020 - Analiza în funcție de industrii

Principalele concluzii

Strategia – 62% dintre companiile din Construcții și Imobiliare, 56% din Producție Industrială și 53% din Industria Farmaceutică și de Sănătate nu au făcut din digitalizare partea centrală a strategiei lor de business.

Liderii – În 2020, 50% dintre companiile de Producție Industrială, 48%  dintre cele de Turism și 45% dintre cele de Energie și Utilități nu au un lider din top management desemnat pentru a gestiona dezvoltarea digitală.

Valorificarea – 84% dintre companiile de IT, 72% dintre cele de Telecomunicații și 68% dintre cele de Servicii Financiar-Bancare spun, în 2020, că au valorificat punctual digitalizarea și au transformat-o într-un avantaj competitiv.

Alte rezultate ale analizei în funcție de industrii

Obstacole. Pentru 45% dintre companiile de R&D, 41% din Turism și 31% din Agricultură și Alimentație, dar și din Serviciile Financiar-Bancare percepția costurilor prea mari este principalul obstacol în calea digitalizării.

Beneficii. În 2020, 80% dintre companiile din Transporturi, 78% din Construcții și Imobiliare și 77% din IT pun pe primul loc simplificarea proceselor în următorii 5 ani, ca principal beneficiu al digitalizării.

Modele digitale de afaceri

70% dintre companiile de Telecomunicații, 58% dintre cele de IT și 42% dintre cele de Servicii Financiar-Bancare spun că modelele digitale de business au schimbat în foarte mare măsură industriile din care fac parte.

Competitori și avantaje competitive

În anul 2020, 91% dintre companiile de Telecomunicații, 88% din IT și 46% din Industria Farmaceutică și de Sănătate spun că au competitorii afectați în foarte mare măsură de digitalizare.

Utilizarea RPA

În 2020, 41% dintre companiile din domeniul Serviciilor Financiar-Bancare, 34% dintre cele de Telecomunicații și 31% din Comerț spun că utilizează Robotic Process Automation în prezent.

Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021 (2)
Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021 (1)
Trenduri și provocări în recrutarea remote în 2021