Cum poți să fii un negociator eficient și încrezător?

Lectură: 2 minute
Valoria_Centrarea pe client decide campionii în business

Cum poți să fii un negociator încrezător, să obții prețul pe care îl dorești, să te simți valoros și să fii fericit cu privire la rezultatul tranzacției? O întrebare pe care am adresat-o celor 50 de directori executivi ai companiilor din România. Top 5 răspunsuri arată după cum urmează:

1. Stabilește un rezultat ideal

Înainte de a face negocierea, fă-ți cercetarea ca să știi care este piața pentru ceea ce dorești să îl cumperi sau să-l vinzi. Când ai această valoare în minte trebuie să planifici modalitățile în care rezultatul tău va ajunge să se realizeze. Un minim acceptabil sau maxim pe care vrei să-l atingi în funcție dacă vinzi sau cumperi.

2. Nu lua negocierile personal

Scoate aspectul personal al negocierii din ecuație. Concentrează-te pe ceea ce dorești și fă ce este necesar pentru a ajunge acolo. Majoritatea negocierilor pot fi total prietenoase, dar sunt de fapt mai dificile de încheiat dacă îți faci griji despre ceea ce crede lumea.

3. Fă propuneri extreme

Nu contează cine propune primul preț. Ar trebui să cunoști foarte bine valoarea produsului, piața acestuia și ar trebui să ai în minte o valoare ambițioasă pentru prima ta ofertă. Îți dai mai mult spațiu de negociere stabilind o valoare mai mare pe care omologul tău o acceptă sau o ajustează prin contra-propunere.

4. Fă contra-propuneri

Cei mai mulți vor să iasă dintr-o negociere cât mai curând posibil. Sunt îngrijorați să nu-i supere pe ceilalți și nu vor să simtă presiunea momentului. Când ai câteva contra-oferte bine planificate, vei scădea din propunere și vei obține exact prețul corect pe care îl căutați.

5. Onestitatea primează

Dacă tu ești cel care decide, nu te comporta ca și cum ai avea pe altcineva care ia decizia finală. Acest lucru nu este onest. Asumă-ți negocierea. Nu spune celui cu care negociezi: „Acesta este cel mai mic preț pe care îl pot accepta.” Acest lucru duce la limitări și majoritatea oamenilor sunt mai predispuși să facă tranzacții cu oameni care sunt mai flexibili.

Tu pe care dintre aceste abordări le folosești în cadrul companiei tale?

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: