Știați că 85% dintre manageri care sunt implicați în recrutare spun ca brandul personal al candidatului le influențează decizia de angajare? Am întrebat 50 de Directori de HR din România: “cum vă influențează brandul personal decizia de angajare a unui candidat?”. Top 5 răspunsuri arată după cum urmează:
1. Ne arată valorile candidatului
Candidații cu brand personal solid le pot arăta managerilor de HR că se potrivesc culturii companiei într-un mod în care CV-ul lor nu o poate face. Iar, potrivirea culturală este un obiectiv important pentru majoritatea angajatorilor. Un studiu recent a arătat că 52% dintre managerii de HR consideră că o bună compatibilitate culturală este mai importantă decât abilitățile sau experiența unui candidat.
2. Ne arată consecvența
Brandul personal cere o consecvență a principiilor pe care le susține prin aparițiile publice (articole, video-uri, speach-uri, postări, puncte de vedere etc) online și offline care au conturat brandul personal al candidatului precum și o bună cunoaștere de sine. Consecvența principiilor arată maturitatea și caracterul predictibil al candidatului.
3. Ne demonstrează perseverența
Construirea brandului personal înseamnă un efort de durată și o confirmare de fiecare clipă. Preocuparea față de propria persoană și de felul în care se proiectează lumii este indiciul atenției pe care o are, a încrederii în sine și responsabilității față de sine și de compania pe care are să o reprezinte.
4. Arată aptitudini interpersonale
În demersul său de a se promova, candidatul arată multiple aptitudini să fie perceput drept o achiziție de valoare pentru oricine îl întâlnește sau cu oricine colaborează. Își știe audiența, care este propunerea lui de valoare, are aptitudini de vânzător, decide cu cine să se asocieze, este validat de grupul celor care îl asociază unui set de valori de atracție și îl ascultă sau chiar urmează.
5. Aduce ”soft power” în companie
Compania nu se recomandă doar prin puterea financiară, lanțul de distribuție, număr de birouri, flotă de mașini, ci mai ales prin oamenii care o reprezintă. Angajarea unui candidat cu brand personal solid și pozitiv aliniat cu valorile companiei, este o achiziție care întărește percepția în legătură cu calitatea oamenilor din acea companie și îi consolidează brandul de angajator.
Tu cum îți construiești brandul personal?