Cum implementezi agilitatea în companie?

Lectură: 2 minute
Leadershipul transformațional începe cu transformarea liderului

A construi o echipă agilă nu este întotdeauna un lucru ușor. Beneficiile sunt nenumărate, ca și provocările de soluționat pe drumul spre această transformare. La Valoria am întrebat 50 de directori executivi:  care sunt recomandările pe care le aveți pentru operaționalizarea agilității în companie? Top 7 răspunsuri arată după cum urmează:

1. Asigură transparență și vizualizare

Faceți- munca eficientă și clară prin articularea viziunii și a valorilor, prin MVP-uri și OKR-uri (Objectives and Key Results). Același lucru este valabil și pentru comunicarea în Teams, Jira, Confluence etc. Transparența înseamnă mai mult decât împărtășirea informațiilor: înseamnă să fii responsabil în colaborare, pentru o înțelegere comună a contextului, obiectivelor și sarcinilor de realizat.

2. Intră în buclă, stai în buclă

Când vine vorba de iterații, totul este despre cicluri. Nu contează ce cadru de lucru folosiți. Atâta timp cât echipa și-a măsurat performanța, se va îmbunătăți continuu, va oferi valoare colegilor din cadrul organizației, clienților, părților interesate și consumatorilor.

3. Folosește Time Boxing

Acesta este o modalitate rapidă de a învăța cum să te concentrezi și să profiți la maximum de un anumit interval de timp. Metoda presupune să definești intervale de timp pentru fiecare segment al unei întâlniri. Cu toate acestea, nu este nevoie de rigurozitate extremă. Cu toate acestea, fii mereu conștient de faptul că timpul este o resursă esențială și limitată.

4. Bazează-te pe MVP

Conceptul de produs minim viabil (MVP) este adesea greșit înțeles. NU este un prototip cu erori și nici o versiune beta instabilă. Ideea unui MVP este de a găsi prima soluție de lucru pentru problema principală a clientului/utilizatorului unui produs. Domeniul de aplicare va fi redus la nivelul la care produsul aduce suficientă calitate pentru client, limitând în același timp riscurile și reducând timpul de lansare pe piață. Este esențial să înveți cât mai repede posibil despre MVP. Procesul de creare și dezvoltare a unui MVP este comparabil cu acela folosit de un pictor. Începe cu studii și schițe și, în timp, devine o Mona Lisa.

5. Ține cont de principiile voluntariatului

Pare evident că oamenilor le place să lucreze la probleme, acestea corespund intereselor lor și punctelor forte. În măsura în care are sens, este util să împarți munca în echipă în funcție de interesele și punctele forte ale fiecărui membru. Desigur, îți rămân două provocări: pe de o parte, un coleg ar putea avea prea mult de lucru, deoarece are abilități cheie, pe de altă parte, întotdeauna rămân de făcut lucruri care nu plac nimănui, dar care trebuie făcute. Scopul este de a găsi un echilibru corect între „vreau să fac” și „să terminăm și gata”.

6. Creează echipe interfuncționale

O lume complexă are nevoie de echipe care pot aborda mai multe roluri. Un proiect implică capacități și abilități diferite pentru a construi și îmbunătăți un produs. O echipă ar trebui să aibă atâtea abilități câte sunt necesare pentru a acționa într-o autonomie relativă pentru a satisface un client sau utilizator. Când un produs conține prea multe funcționalități pentru a fi gestionat de o singură echipă, este „divizat” între echipe. Comunicarea în interiorul și între echipe este factorul cheie pentru a construi grupuri de livrare a unor soluții mari.

7. Menține ciclul de acțiune și reflecție

Modelul generic al modului agil de lucru este definit prin alternarea fazelor de acțiune concentrată („Planificați și executați”) și de reflecție relaxată („Verificați și Actualizați”). Acest lucru creează o organizație care învață.  Pentru a realiza acest lucru ai nevoie să stabilești o ședința de analiză retrospectivă în calendarul echipei tale și să-ți aloci timp ca să te gândești la ce se poate face mai bine.

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: