Cinci elemente care conduc la eșecul marketingului de conținut

Lectură: 3 minute
Agilitatea norma succesului

Marketingul de conținut are o importanță majoră atunci când este vorba despre promovarea produselor, fidelizarea clienților și branding. Desigur, nu este suficient să creezi un volum mare de conținut: trebuie să te asiguri că este și un conținut valoros. Trebuie să iei în considerare subiectele de care este interesată audiența ta țintă și să te concentrezi pe acele subiecte. Conținutul plictisitor va face ca un produs sau o companie să devină mai puțin interesante pentru clienți și/sau pentru potențialii parteneri de business.

În acest context, este important să punctăm care sunt cei cinci pași care de multe ori lipsesc din ceea ce fac companiile și care le împiedică să aibă un marketing de conținut de succes.

1. Lipsa unei strategii de content marketing

O strategie de marketing de conținut presupune mai mulți pași. În primul rând este absolut necesar să vă stabiliți cu claritate grupul țintă, pentru a putea înțelege interesele și problemele acestuia. După identificarea grupului țintă adoptați tactici eficiente pentru conturarea și creșterea notorietăți brandului în mediul online. Nu copiați niciodată un „model de branding”. Brandul trebuie să își construiască o reputație în mediul online prin furnizarea de conținut relevant, facilitând în același timp interacțiunea cu publicul țintă.

Cum puteți face acest lucru? Iată câteva exemple: newslettere interactive, testimoniale online, explainere video și podcasturi audio. Marketingul de conținut poate lua diverse forme și toate sunt importante în crearea unui brand de succes. Însă cea mai importantă este consecvența cu care se comunică. Numai prin consecvență se poate construi un brand puternic și atractiv.

2. Slaba înțelegere a nevoilor diverselor categorii de clienți

Încrederea este fundamentul oricărei colaborări sau relații de afaceri. Dacă nu le inspirați siguranță potențialilor clienți, nu îi veți putea câștiga niciodată, pentru că aceștia caută companii care să le înțeleagă nevoile, să le rezolve problemele și, în același timp, să le ofere siguranță pe termen lung.

Există mai multe metode prin care le puteți atrage atenția oamenilor și crea o legătură directă cu ei, astfel încât să îi convingeți că găsesc în oferta companiei exact ceea ce ei caută. Încercați să găsiți locul care se află la intersecția dintre nevoile afacerii, legate inclusiv de poziționarea și esența brandului, și intenția clienților. Adaptați procesele la obiective și oameni, nu invers. Pentru unele procese este posibil să aveți nevoie de software de marketing de conținut.

Tendințe și provocări în recrutarea remote în 2021

3. Lipsa unor învestiții inteligente în marketingul de conținut

Prioritizați și găsiți mixul adecvat pentru marketingul de conținut. Investiți acolo unde are sens și unde știți că puteți să reușiți. Inovați în modalitățile de creare și promovare a conținutului.

Investițiile inteligente înseamnă, evident, și măsurarea rezultatelor. Iată câteva recomandări în acest sens:

  • Trebuie să aveți un obiectiv privind valoarea randamentului inițiativelor de marketing în organizație.
  • Măsurați ceea ce puteți măsura și ce are sens, ținând cont că și exisă niște costuri asociate accesului la platforme și instrumente de măsurare.
  • Este bine să aveți un centru de excelență pentru marketingul de conținut. Poate fi costisitor, dar funcționează foarte bine. Un centru de excelență este utilizat în procesele de transformare în care este nevoie de o colaborare la 360 de grade într-o organizație.

4. Lipsa resurselor necesare pentru realizarea conținutului

Când alegeți o agenție care să vă ofere servicii de marketing de conținut asigurați-vă că nu plătiți excesiv, deoarece agențiile mari au costuri mai mari de gestionare a proiectelor. Pe de altă parte acestea lucrează cu mulți freelanceri și vă oferă, prin aceștia, posibilitatea de a crea un mix bun pentru marketingul de conținut.

Alegeți o agenție care înțelege foarte bine industria și afacerea pe care o derulați, care este flexibilă, se poate mișca rapid, are un palmares cunoscut, este orientată în totalitate către client și spre crearea de valoare. Asigurați-vă că vă poate ajuta să vă instruiți personalul în tainele marketingului de conținut. Pe de altă parte contează și cum reușiți să aliniați valoarea brandului cu cea a percepției clientului.

5. Slaba înțelegere a formatelor eficiente de conținut

Implicați echipele de vânzări, ascultați ce spun clienții despre brandul companiei pe internet, analizați ceea ce faceți folosind indicatorii de performanță potriviți pentru formatele de conținut pe care ați decis să le utilizați. Țineți minte să nu alegeți niciun format de conținut înainte de a vă analiza publicul țintă. Utilizați feedbackul primit pentru a va îmbunătăți rezultatele și a veni cu idei noi.

În concluzie

Marketingul de conținut este o disciplină vastă care solicită multe resurse. De aceea marketingul de conținut poate fi destul de copleșitor, mai ales pentru echipele aflate la început de drum. Este bine să nu încercați să faceți totul dintr-o dată. Alegeți una sau două platforme și porniți de acolo.

Testați câteva idei, vedeți ce începe să vă aducă rezultate bune și apoi continuați de acolo. Este mult mai bine să faceți un singur lucru în mod consecvent decât să faci totul dintr-o dată și să nu obțineți rezultate. Observați cu atenție ce forme de conținut apreciază publicul vostru țintă, începeți cu cea la care va pricepeți cel mai bine, perseverați și veți avea șanse mari de succes.

Nu uita să distribui articolul!

Articole Similare: