Cât de des te gândești la tine ca la un sportiv de performanță?

Lectură: 3 minute
Cât de des te gândești la tine ca la un sportiv de performanță?

Ştiu, o să spui că tu nu eşti sportiv. Sau dacă eşti, nu o faci la nivel de performanţă.

Ba da. Life is a game. Play to win! Iar dacă ceea ce vrei este să fii campion, trebuie să gândeşti în sensul performanţei.

Totul pleacă de la mindset. Aristotel spunea că suntem ceea ce facem în mod repetat. Prin urmare, excelenţa nu este o acţiune, ci un obicei.

Am stat de curând să mă întreb: când am început să fiu cu adevărat productivă? Răspunsul a venit de la sine: când am început să fac sport. Întâi echitaţie, apoi fitness.

Cum s-a întâmplat asta? Antrenându-mi în primul rând mintea spre o viaţă disciplinată şi organizată. Aşa am ajuns la un model învăţat şi validat în sport, pe care îl poţi aplică pentru a atinge performanţă şi succesul în viaţă personală şi profesională.

Iată modelul celor 4D: Dorinţă, Decizie, Determinare, Disciplină.

1. Dorință

E cea care te pune în mișcare şi te animă. Te face să te trezești cu energie dimineață. Totul pleacă de la a-ţi dori să fii numărul 1. Dar minunea nu ţine mult dacă nu treci la acțiune.

Motivaţia este cheia care îţi menţine dorinţa în viaţă. Atunci când intri într-un program de fitness, trebuie să vizualizezi rezultatul la care vrei să ajungi şi să îţi extragi de acolo dorinţa, motivaţia și performanța.

Vrei să ai pătrăţele? Împreună cu antrenorul (da, cred că e important să lucrezi cu un specialist) vei stabili ce ai de făcut şi în cât timp este posibil acest lucru.

În primul rând, asigură-te că obiectivul este al TĂU şi că te reprezintă. Numai aşa vei fi cu adevărat motivat. Defineşte-l clar, stabileşte un deadline (obiectivele sunt vise cu un deadline) şi asigură-te că este realizabil. Odată ce ai viziunea, treci la acţiune!

Sportiv de performanță

2. Decizie

Abia atunci dorinţa ta devine un obiectiv şi are şanse să se îndeplinească. Planifică paşii pe care îi ai de făcut pentru a ajunge unde îţi doreşti.

Durează 4 săptămâni ca tu să îţi simţi corpul diferit, 8 săptămâni pentru că apropiaţii să observe diferenţa şi 12 săptămâni pentru că toată lumea să remarce schimbarea. Lucrurile nu se întâmplă peste noapte.

Ai nevoie de răbdare şi perseverenţă pentru a ajunge la rezultatele dorite. E important să planifici etapele prin care ai de trecut, să îţi stabileşti obiective intermediare şi să îţi permiţi un oarecare grad de flexibilitate pentru eventuale ajustări.

Măsoară periodic progresul ca să ştii cum stai raportat la obiectivele intermediare, dar mai ales la OBIECTIVUL final. Numai așa vei atinge performanța!

3. Determinare

Mi-a luat o lună să reuşesc să fac o întoarcere corectă călare. Acum mă pregătesc pentru primul concurs de echitaţie. Important e să fii perseverent şi consecvent. Carmen, antrenorul meu de echitaţie, spune mereu: “Nu există Nu pot, există doar Nu vreau!” O condiţie obligatorie pentru asta? Ieşi din zona de confort.

Succesul nu se găseşte acolo. La antrenamente, progresul vine din cele 2 repetări pe care le mai faci după ce simţi că nu mai poţi. Regulă este că nu renunţi, orice-ar fi.

Cu cât un obiectiv este mai îndrăzneţ, cu atât vei avea nevoie de mai multă concentrare şi ambiţie. Cel mai important e să fii conştient de la început că orice realizare începe cu decizia TA de a reuşi.

Apoi îţi construieşti pas cu pas drumul către succes. Fiecare centrimetru câştigat este important şi fiecare provocare pe care o depăşeşti îţi va da satisfacţia şi energia necesare pentru a merge mai departe cu entuziasm.

Te gândești la tine ca la un sportiv de performanță

4. Disciplină

Ceea ce îi diferenţiază pe oamenii de succes de ceilalţi este organizarea: o bună planificare a timpului şi a activităţilor. Defineşte-ţi clar priorităţile şi concentrează-ţi energia pe acele activităţi care te ajută cel mai mult în atingerea obiectivelor.

Fii disciplinat cu programul tău şi vei vedea că rezultatele vor apărea rapid. Un stil de viaţă activ nu va funcţiona fără disciplină: mese calculate, antrenamente bine structurate şi intense şi un psihic motivat care să te facă să mergi mai departe.

Pentru a avea succes în atingerea unui obiectiv trebuie să anticipezi şi să organizezi lucrurile, înainte că ele să îţi organizeze ţie programul.

Cu cât te concentrezi pe priorităţi şi eviţi să intri în regim de urgenţă sau să pierzi vremea cu hoţii de timp, cu atât vei fi mai productiv şi mai eficient.

Închei cu convingerea care mi-a fost încă o dată întărită în sport: din mintea ta pleacă totul! Atitudinea cu care pleci la drum va determina succesul sau eșecul.

Ambiția și perseverența sunt cele care pun în mișcare toate mecanismele de care ai nevoie pentru a-ți atinge obiectivele, indiferent dacă sunt personale sau profesionale.

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: