Am întrebat 50 de directori executivi ai companiilor din România: „pentru un lider, care sunt top 3 priorități la locul de muncă?”. Rezultatele arată după cum urmează:
1. Dă importanță oamenilor
Ce definește un mare lider? Capacitatea de a implica fiecare persoană din companie și de a o face să se simtă de neînlocuit. Fii la fel de generos cu angajații și partenerii tăi. Arăta-ți întotdeauna aprecierea și fă-i pe toți să se simtă esențiali pentru bunăstarea companiei. Dacă angajații se simt încurajați și conștienți de potențialul lor, compania va produce și rezultate mai bune. Cum faci asta? instruiește-ți oamenii. Oameni bine instruiți sunt oameni încrezători în ei si de încredere pentru companie. Găsește o firmă bună de training care să devină partener strategic și cu care se colaborezi pe termen lung.
2. Încheie întâlnirile cu 3 întrebări
1. Ce trebuie să facem acum? 2. Cine o va face? 3. Care este termenul limită pentru această sarcină? Răspunsul la aceste trei întrebări înseamnă că responsabilitatea și termenele acțiunilor sunt clare. Nu este nimic mai rău decât să pleci dintr-o întâlnire cu senzația că nu ai ajuns nicăieri. Răspunsul la aceste trei întrebări înseamnă că veți continua să progresați. Care este rezultatul pozitiv pe termen lung? Oameni mplicați și responsabili.
3. Construiește o cultură organizațională solidă
Vrei ca afacerea ta să iasă cu adevărat în evidență? Crează obiceiuri care să stea la baza tradițiilor și pe care să construiești povestea din jurul companiei. Cultura de succes a companiei îi face pe angajați să se simtă parte a echipei și să își concentreze abilitățile pe îmbunătățirea modelului de business. Cum faci asta? Lucrează cu profesioniști care să evalueze stadiul actual al culturii organizaționale și cum poate deveni magnet pentru angajați.
Care dintre aceste priorități sunt relevante pentru tine ca lider? Există vreuna care te preocupă?