Brandul personal, de la vorbe la fapte

Lectură: 3 minute
Brandul personal, de la vorbe la fapte

Am acordat un interviu la televiziunea Canal 33, unde am vorbit despre Puterea brandului personal în România 2017, un studiu unic realizat de Valoria.

Dincolo de cele dezvăluite de rezultatele studiului, o întrebare rămâne în mintea tuturor celor care privesc emisiunea: Eu cum pot să îmi construiesc brandul personal?

Iată de ce am decis să public pe blogul Valoria o listă cu cele 5 etape pe care le ai de parcurs pentru a demara construcția brandului tău personal.

Vreau să menționez clar de la început că este o listă cu caracter general și că va dura circa 1 an ca să vezi rezultate sustenabile și de impact. Totuși, odată ce pornești pe drumul acesta, este bine să decizi că va deveni parte din dezvoltarea ta personală pentru totdeauna.

Așadar, iată cele 5 etape generale pe care vreau să le ai în vedere:

  1. Auto-cunoaștere și conștientizare
    • Tipul de personalitate – free test
    • Valori principale – free test
    • Competențe și abilități relevante – fă-ți o listă cu top 10
    • Experiență profesională – punctează momentele relevante pe o foaie
    • Pasiuni – fă-ți o listă cu top 3
    • Dorințe și aspirații – fă-ți o listă cu top 10
    • Misiunea vieții – trebuie descoperită
  2. Stabilirea obiectivelor pentru 1-3 ani
    • Obiective de business – de exemplu notorietate, menționări în presă, diferențiere, reprezentarea rolului din business, etc.
    • Obiective personale – de exemplu comunicarea preocupărilor din alte arii decât domeniul profesional (implicare socială, antreprenoriat, cultură, etc)
    • Obiective legate de misiunea vieții
  3. Stabilirea mixului de mesaje (recomandare generală)
    • 75% din mesaje vor fi despre competențe/abilități, experiența profesională, valori principale
    • 25% din mesaje vor fi despre pasiuni, dorințe, aspirații, misiunea vieții
  4. Stabilirea canalelor de comunicare (recomandare generală)
    • LinkedIn – 70% conținut distribuit din surse relevante și de calitate, 30% conținut propriu
    • Facebook, Google+, Twitter – 75% mesaje despre partea profesională, 25% conținut personal selectat cu atenție (de ex. călătorii, voluntariat, pasiuni, etc)
    • YouTube – 90% seriale video de împărtășire din experiența profesională și eventual 10% conținut personal selectat cu atenție (de ex. povești de viață)
    • Blog personal – 80% împărtășire din experiența profesională și 20% conținut personal selectat cu atenție (de ex. povești de viață)
    • Instagram – aceleași cote ca și pe Facebook, dar reflectate numai în imagini
  5. Set de acțiuni (recomandare generală)
    • 1 articol sau punct de vedere trimis către presă o dată la două săptămâni, preluat apoi pe canalele proprii (LinkedIn, Facebook, Blog personal, menționări în materialele de pe YouTube)
    • 1 intervenție de public speaking pe lună, ideal cu transmisie pe Facebook Live și cu poze de la fața locului puse post-factum pe Facebook, Instagram, etc.
    • 1-2 postări pe zi pe Facebook, Instagram, Google+, Twitter, LinkedIn respectând mixul și procentele recomandate
    • 1-2 video pe YouTube pe lună respectând mixul și procentele recomandate
    • Declinarea conținutului disponibil și pe alte canale relevante, de exemplu slideshare.net, pinterest.com, issuu.com, medium.com, etc.

Instrumente de bază care te vor ajuta:

  • Îți recomand să cunoști foarte bine cum funcționează platformele principale de social media LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, etc.
  • Canva te va ajuta să creezi vizualuri de calitate, ușor și repede
  • Biteable sau powtoon îți permit să creezi filmulețe cu animații în numai câteva minute
  • Ar fi util să cunoști WordPress ca să poți lucra tu în mod direct pe blogul personal și să urci materialele pe site
  • Orice tip de editor video cu care să poți prelucra materialele filmate la evenimente, realiza GIF-uri, etc.

Te rog să ții minte că am scris cele de mai sus astfel încât să fie informație de bază, de ajutor pentru mai multe categorii profesionale și de vârstă. De aceea este bine să reflectezi și să decizi ce este relevant pentru tine, cu ce acțiuni dorești să începi și ce anume vei face într-o etapă ulterioară.

Dacă ai întrebări punctuale sau vrei să vorbim despre cazul tău particular, te rog să îmi scrii pe elena.badea@valoria.ro.

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: