Despre cai, leadership și prezentări

Lectură: 2 minute
Despre cai, leadership și prezentări

Una dintre pasiunile mele este echitaţia. Odată cu perseverarea în acest sport a venit şi o întreagă serie de lecţii de auto-cunoaştere şi dezvoltare personală.

Într-o zi făceam în manej câteva exerciţii de conducere şi coordonare a cailor. Unul dintre exerciţii a presupus să conduc simultan doi cai pe un traseu prestabilit.

Mă plasez strategic între cai şi începem traseul. Calul din stânga, dornic şi grăbit, o lua înainte, cel din dreapta, mai reticent, rămânea mereu în urmă. Eu, în mijloc, duceam muncă de convingere, când cu unul, când cu altul.

La un moment dat, nici nu mai ştiam unde sunt pe traseu şi când am ridicat ochii am constatat că deviasem de la parcurs. În cele din urmă, cu muncă şi determinare, ajungem la final. Eu, obosită cât toţi trei la un loc.

În timp ce discutam cu antrenorul despre greşelile pe care le făcusem, mi-am dat seama că văd des lideri în astfel de situaţii în organizaţiile unde ţin cursuri.

Ce concluzii am tras făcând o paralelă cu leadership-ul din organizaţii?

  1. Liderul este cel care dă direcţia şi îşi ghidează echipa în atingerea obiectivelor.
  2. Atunci când liderul îşi pierde atenţia de la direcţie, întreaga echipă este derutată şi munceşte neproductiv.
  3. Nu poţi să fii lider şi în acelaşi timp să faci toată treaba în locul echipei.
  4. Cu cât eşti mai implicat în toate detaliile, cu atât vei fi mai puţin atent la obiectivul final.

În cursurile de prezentări de business pe care le susţin spun des că prezentatorul trebuie să fie întotdeauna un lider în sala de şedinţe.

Prezentarea ta trebuie să convingă persoanele din sală să te urmeze în primirea şi acceptarea unor informaţii, în aprobarea unei idei şi punerea ei în practică, în aprobarea unui buget.

Cum te asiguri că îţi joci rolul cu succes în această ipostază?

  1. Asigură-te că ştii care este direcţia prezentării tale. Direcţia este dată de obiectivul tău final, în jurul căruia îţi vei construi mesajul central.
  2. Alege 3-4 idei principale care îţi susţin obiectivul, cu ajutorul cărora vei contrui argumentaţia prezentării. Aceste idei te asigură că nu vei devia de la direcţia stabilită, iar cei din sala vor primi informaţia de la ţine în mod structurat.
  3. Indiferent cât de multe şti despre subiectul pe care îl prezinţi, nu pica în capcana de a spune tot în cele 20 de minute pe care le ai la dispoziţie. Gândeşte-te ce este cel mai relevant pentru contextul respectiv şi pentru participanţii la întâlnire şi filtrează cu atenţie datele pe care le vei prezenta.
  4. Fii entuziasmat şi implică-te în prezentare! Emoţiile sunt contagioase, iar cei din sală îşi vor da seama imediat cât de mult crezi cu adevărat în prezentarea ta.

Atunci când extindem puţin conceptul, regula “dacă nu ştii încotro te îndrepţi, nu vei ajunge niciodată acolo” este valabilă în toate aspectele vieţii, atât în viaţă personală, cît și în cea profesională şi organizaţională.

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: