Cum poți să-ți arăți aprecierea față de colegi?

Lectură: 2 minute
Aprecierea față de colegi

Există o diferență puternică între cât de mult îi apreciază liderii pe angajați și cât de apreciați se simt aceștia în schimb.

De aceea, la Valoria, am întrebat 50 de manageri: “care sunt modalitățile în care vă exprimați în mod eficient aprecierea față de colegi?” Top 3 răspunsuri arată după urmează:

 1. Comunicarea frecventă cu angajații

Deși să interacționezi zilnic, ca lider, cu echipa ta ar putea părea o modalitate de erodare a productivității tale, momentele de comunicare informală sunt de fapt puncte valoroase de conexiune cu colegii. 

Îi face pe aceștia să nu se simtă invizibili. Unii dintre colegi spun că auzind pur și simplu „Bună dimineața” sau „Ce mai faci?” din partea directorului de departament este ca și o recunoaștere formală. 

Dacă sunt create rutine de comunicare autentică care le permit angajaților să-și împărtășească perspectivele în legătură cu ceea ce fac sau proiectele la care lucrează, aceștia se vor simți „remarcați” de lider și vor vedea că acesta vrea să fie la curent cu ceea ce se întâmplă în cadrul echipei.  

2. Oferirea unui feedback clar

Angajații doresc să știe atât ce fac bine, cât și unde se pot îmbunătăți. Primirea de feedback – pozitiv și de dezvoltare – este unul dintre elementele esențiale care îi face să se simtă apreciați. 

A primi laude de la managerul tău este foarte important, dar a nu primi niciodată recomandări de îmbunătățire, poate pune la îndoială cât de valid este feedbackul pozitiv. 

În același timp, angajați care primesc doar feedback critic renunță la implicare, pentru că simt că nu pot face niciodată nimic corect. De aceea este bine ca managerii să evite să oferi ambele tipuri de feedback simultan cum este tehnica obișnuită a sandvișului  pentru că angajații devin confuzi. 

Oamenii care au cel mai mult nevoie de feedback de dezvoltare a tendința să audă doar lucrurile pozitive spuse de managerul lor, iar oamenii care au avut performanțe bune au plecat amintindu-și mai multe dintre comentariile negative. 

Prin urmare, asigurați-vă că separați clar feedback-ul pozitiv de feedback-ul de dezvoltare.  

3. Abordarea oportunităților de creștere

Angajații vor să știe ce le rezervă viitorul din punct de vedere al carierei. Atunci când managerul își face timp pentru a discuta în mod explicit potențialul de creștere, angajații le interpretează ca o dovadă de apreciere. 

Același lucru se întâmplă când managerul își face timp pentru a le oferi oportunități de evoluție profesională în proiecte provocatoare.

În schimb, atunci când liderii neglijează să abordeze dezvoltarea oamenilor, angajații o iau ca pe un semn că nu sunt apreciați   

4. Oferirea unor moduri de lucru flexibile

Fie că liderii oferă oamenilor opțiunea de a lucra de la distanță sau opțiunea lucrului după programul obișnuit, angajații interpretează acest lucru ca un semnal important de încredere și apreciere. 

De multe ori un angajat consideră că programul de lucru flexibil pe care îl oferă managerul său este „o recunoaștere uriașă”. 

5. Oferirea de mulțumiri personale

Acordarea de câteva minute pentru a le spune colegilor în mod specific ce apreciezi cel mai mult la contribuțiile lor poate avea un impact extraordinar. 

Liderii trebuie să includă pe agenda săptămânii un interval de 15 minute alocate pentru a scrie o scrisoare personală de mulțumire. Alte 30 de minute pot fi alocate întâlnirilor de echipă dedicate recunoașterii realizărilor membrilor echipei. 

Gama de opțiuni cu privire la modalitățile de exprimare a aprecierii față de colegi este aproape nelimitată. Cel mai important aspect este să nu se creeze un sistem automat de mulțumire a angajaților, ci unul prin care liderul să-și exprime aprecierea într-un mod autentic și natural.   

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: