Metodele de comunicare evoluează mereu. În calitate de lider nu este întotdeauna ușor să motivezi, mentorezi și să gestionezi o forța de muncă multi-generațională. Am întrebat 50 de directori executivi ai companiilor din România: „care sunt cele mai importante abordări pentru comunicarea în mediul digital?”. Top 5 răspunsuri arată după cum urmează:
1. Susținerea mobilității.
Adoptă mobilitatea și asigură-te că echipa ta are instrumentele necesare pentru a lucra în siguranță și eficient de oriunde. Creați o politica pentru “Bring your own device”. Dezvoltați o aplicație nativă sau adoptați software de gestionare a facilităților cu soluții mobile care îți permit ție și echipei să programați activități, să partajați informații, să vizualizați inventarul, să faceți solicitări și multe altele.
2. Folosește aplicațiile.
SMS-urile și e-mailurile sunt prăfuite. Sigur, încă ne bazăm pe aceste canale pentru comunicarea de rutină la locul de muncă, dar cât de confuz devine atunci când unele conversații au loc prin e-mail, altele au loc prin sms și săptămâni la rând, trebuie să vă amintiți informații specifice? Aduceți echipa pe una dintre numeroasele aplicații de comunicare pentru a centraliza și simplifica comunicarea.
3. Software-uri și platforme de gestionare.
Gestionarea manuală a echipelor, sarcinilor și proiectelor este o pierdere de timp. Ar trebui să te străduiești să lucrezi mai inteligent, nu mai mult, iar software-urile și platformele de gestionare te pot ajuta să-ți atingi obiectivele. Aceste tehnologii îmbunătățesc colaborarea, îți permit să delegi mai bine responsabilitățile, te asiguri că echipa respectă programul și face legături de comunicare între angajați, clienți și furnizori.
4. Țineți webinarii lunare de Q&A cu echipa.
Întâlnirile periodice interne cu întrebări și răspunsuri sunt un mod excelent de a te asigura că toată lumea se află în aceeași poveste și va reduce greșelile sau neînțelegerile. Asigură-te că promovezi seminarul online în avans și furnizezi instrucțiuni clare despre modul în care colegii pot accesa întâlnirea. Anticipează ce întrebări ți se vor pune și pregătește răspunsuri sau roagă-ți echipa să trimită întrebări anticipat.
5. Utilizați software de feedback anonim.
Acest tip de feedback îți permite să colectezi contribuții anonime de la angajați cu privire la performanța de conducere. Software-ul de feedback va arunca o lumină asupra oricăror domenii de conducere care necesită îmbunătățiri și le va arăta angajaților că pot responsabiliza managementul.
Tu pe care dintre aceste abordări le folosești în cadrul companiei tale?