Cum gestionezi datele ca să îmbunătățești procesele?

Lectură: 2 minute
Comunicare asertiva in business

Generarea de volume mari de date a devenit un produs secundar al managementului unei afaceri în această era digitală. Managementul datelor poate consolida sau distruge un sistem sau proces digital. Este puterea din spatele deciziilor în orice afacere digitală. De aceea, la Valoria, am întrebat 50 de directori de IT: “cum gestionați datele ca să îmbunătățiți procesele?” Top 5 răspunsuri arată după cum urmează:

1. Datele sunt punctul de referință pentru orice inițiativă

Chiar dacă este obositor pentru colegi sau echipa, continuă să întrebi despre date. De unde vin datele? Cum generăm aceste date? Întotdeauna valoarea datelor depinde în întregime de contextul și aplicarea lor, astfel încât, chiar și datele adunate și stocate pe platforme vechi, pot fi utile dacă sunt alocate pe procese în mod corect.  

2. Evaluează și sortează datele

Nu toate datele sunt în mod inerent utile. Există tentația de a aduna date fără a avea un motiv clar. În afara anumitor cazuri de utilizare, de conformare sau de remediere, nu trebuie să stocați date pentru zile negre. Arată discernământ cu privire la datele pe care trebuie să le păstrezi. Folosirea datelor potrivite simplifică luarea deciziilor, accelerează procesele și reduce costurile. Datele contextualizate valorează mult mai mult pentru compania ta decât datele izolate. Nu are nicio valoare să fii bogat în date, dar sărac în perspective. 

3. Automatizează, analizează și apoi automatizează din nou

Liderii de afaceri trebuie să trateze automatizarea ca pe un proces care trebuie să continue să evolueze, iar datele îți vor oferi indicii despre ce trebuie să se întâmple în continuare. Dacă ai prioritizat datele potrivite și le-ai structurat corect, acestea pot deveni forța motrice din afacerea care îți va permite să rafinezi continuu procesele, generând eficiență și îmbunătățind experiența clienților.   

4. Democratizează datele

Datele, indiferent de formă, trebuie să servească oamenii și să-i ajute în luarea deciziilor, astfel încât aceștia să poată servi mai bine clienții. Experiențele angajaților pot fi personalizate pentru a le ușura munca, la fel cum experiențele clienților pot fi optimizate pentru a facilita interacțiunea cu compania ta. Această optimizare a experienței vine din analiză, inteligență artificială și automatizare și începe de la date.  

5. Permite datelor să dezvăluie greșelile

Datele, procesele și instrumentele pot ajuta la identificarea cauzelor pentru eșecul unor proiecte. Înțelegerea exactă, cu ajutorul unei suite de date, a cauzelor pentru care lucrurile au mers prost ajută la consolidarea proceselor și a produselor. Mai mult, trebuie să permitem, acolo unde putem, ca datele să evidențieze punctele slabe înainte ca acestea să devină probleme, oferind companiei libertatea de a experimenta cu consecințe minime.

Tu cum gestionezi datele companiei tale?

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: