Care sunt greșelile frecvente ale liderilor în relația cu colegii?

Lectură: 2 minute
lideri

O mare parte din dezbaterea despre lideri de astăzi se concentrează pe ceea ce ar trebui să facă liderii cu performanțe ridicate. Sigur, ajută din punct de vedere teoretic și aspirațional. Totuși, ceea ce îi preocupă cu adevărat pe lideri în fiecare zi sunt greșelile pe care le fac. Nu greșesc pentru că sunt oameni răi; cel mai adesea ei bâjbâie din cauza lipsei de cunoștințe, a obiceiurilor greșite sau a stresului prea mare. Cel mai des întâlnite greșeli privesc relația cu oamenii. La Valoria, am întrebat 50 de Directori de HR din România: “care sunt pașii necesari pentru a conduce o ședință de echipă eficientă?”. Top 5 răspunsuri arată după cum urmează:

1. Sunt inabordabili și inaccesibili

În mod clar, liderii trebuie să delege sarcini. Totuși, delegarea nu ar trebui să însemne detașare emoțională. Liderii care atribuie sarcini și pleacă, își abandonează oamenii. O bună delegare se bazează pe conexiunea și accesibilitatea continuă. Poți menține un sentiment de conexiune semnalând că ești disponibil. Asta nu înseamnă că răspundeți imediat la fiecare solicitare mică. Înseamnă că ați creat canale pentru ca oamenii să vă contacteze, precum și reguli de utilizare a acestor canale.

2. Gestionează activități, nu oameni

Oamenii îl urăsc atunci când sunt tratați ca niște roți dințate într-o mașină. Cu toate acestea, o mare parte din management este legată de controlul, administrarea și planificarea activităților și, prin extensie, a oamenilor. Leadership-ul, pe de altă parte, înseamnă să inspiri, încurajezi și să-i scoți la iveală pe cei mai buni oameni, construind un sentiment de încredere și provocându-i să își asume riscuri pozitive. Pentru a fi un lider și nu doar un manager, trebuie să te concentrezi, așadar, pe oameni ca pe oameni și ca mijloc/resursă.

3. Nu se ocupă de dezvoltarea oamenilor

Prea des, liderii se concentrează exclusiv pe stimularea atingerii obiectivelor companiei și prin această împingere neagă nevoia umană inerentă de a învăța. Oamenii vor să își extindă abilitățile și competențele în timp ce își fac treaba. Învățarea este o parte integrantă a obținerii de rezultate. Când acorzi prioritate învățării, devii un mare lider care poate detecta și dezvolta talentul oamenilor care s-ar putea să nu fie conștienți de asta. Devii, pur și simplu, un vânător de talente.

4. Nu dau feedback

Oamenii obțin performanțe ridicate numai dacă știu adevărul despre eficacitatea lor. Liderii ignoră adesea această nevoie și, prin urmare, le iau oamenilor cheia viitorului lor. În timp ce feedback-ul dur poate fi dureros, marii lideri știu cum să le ofere această durere convertind-o în câștig într-o asemenea măsură încât să spună „mulțumesc – dă-mi mai mult!” Oamenii talentați – cei care vor să învețe – ar prefera să fie „pălmuiți cu adevărul decât sărutați pe obraz cu o minciună”. Dezvoltă-ți abilitatea de a transmite adevăruri serioase despre performanță și de a deschide ușa spre performanțe superioare.

5. Gestionează defectuos conflictele

Conflictele care nu sunt abordate blochează cooperarea și alinierea în jurul obiectivelor comune. Se acumulează tensiune, emoții negative și divizare. Conflictele devin „peștii de sub masă”, chiar dacă toată lumea acționează ca și cum nu ar fi acolo, „mirosul” lor permanent străbate întreaga atmosferă. Depinde de tine, ca lider, să pui acești pești pe masă și să-i „cureți” rezolvând conflictul care stă la baza lor.

Îți ce greșeli faci în relația cu colegii tăi?

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Articole Similare: